شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که اوضاع شبکههای اجتماعی مختلف در اواخر سال 2014 چگونه است. وبسایت معتبر بیزنیس اینسایدر (Business Insider) در یک مقاله تحلیلی و جامع، دادههای مربوط به شبکههای اجتماعی مختلف را زیر ذرهبین برده و به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط وبسایت بیزنیس اینسایدر، شبکههای اجتماعی قدیمیتر در حال رسیدن به نوعی بلوغ هستند؛ این در حالی است که اپلیکیشنهای پیامرسانی اجتماعی جدید، به سرعت در حال رشد بوده و مخاطبان نوجوان را با قدرت به سمت خود جذب میکنند. در ادامه به برخی از حقایق جالب بدست آمده از این گزارش اشاره خواهیم کرد:
• کاربران مونث بیشتر از کاربران مذکر به فیسبوک تمایل نشان میدهند. این قضیه بدان معناست که نسبت کاربران زن به کاربران مرد در این شبکه اجتماعی در حال تغییر است.
• فیسبوک همچنان محبوبترین شبکه اجتماعی در میان نوجوانان آمریکایی است.
• شبکه اجتماعی اینستاگرام به شدت در میان کاربران جوان محبوب شده؛ به طوری که بسیاری از جوانان، اینستاگرام را به اصطلاح "با کلاستر" از فیسبوک و توییتر میدانند.
• شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) همچنان در بین افراد تحصیلکرده محبوب است. بسیاری از افراد 30 تا 49 ساله و به خصوص کسانی که به دنبال کسب اعتبار در کسب و کار خود هستند به این شبکه اجتماعی روی میآورند. لینکدین در ایالات متحده آمریکا در میان جامعه بزرگسالان این کشور از شبکه اجتماعی توییتر محبوبتر است.

• شبکه اجتماعی توییتر به شدت در حال مردانه شدن است! نسبت کاربران مذکر این شبکه اجتماعی به کاربران مونث آن در حال افزایش است. این در حالی است که فیسبوک مسیر متفاوتی را میپیماید.
• محبوبیت سرویس اشتراک گذاری ویدیوی یوتوب به سرعت در حال افزایش است. بر اساس آمار موجود، برای بسیاری از افراد 18 تا 34 ساله، شبکه اجتماعی یوتوب به تدریج در حال جایگزین شدن با شبکه های تلویزیونی سنتی است.
• اسنپچت (Snapchat) در میان تمام شبکه های اجتماعی و اپلیکیشنهای پیامرسانی مختلف، بیشترین اقبال را در میان جوانان داشته است؛ به طوری که از هر 10 کاربر اسنپچت، 6 کاربر بین 18 تا 24 سال سن دارند. از این لحاظ اسنپچت حتی از شبکه اجتماعی جوان اینستاگرام هم جوانتر است!